مزایای چاپ سه بعدی با دستگاه FDM چیست؟

استفاده آسان

صنعت چاپ سه بعدی به طور مداوم در حال تحول است. شکی نیست که این امر به اصلی ترین راه برای ایجاد قطعات و اشیاء در آینده تبدیل خواهد شد. این فرایند تولید را ساده می کند و تولید کنندگان را قادر می سازد که در یک بازه زمانی سریعتر از روش های سنتی محصول را آزمایش کرده، تغییر دهند و در نهایت محصول نهایی را تولید کنند.

صرفه جویی در هزینه

برای هر کسب و کار ، هزینه همه چیز است زیرا به شدت سود را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین پایین نگه داشتن هزینه بسیار مهم است. چاپ سه بعدی قطعات با روش FDM ، یک راه حل مناسب را ارائه می دهد که برای کمک به پایین نگه داشتن هزینه های تولید طراحی شده است. با استفاده از این دستگاه به سادگی قبل از تولید می توان یک نمونه اولیه را تولید کرد و سپس به واسطه آن اگر لازم است، مطالعات و آزمایش های اولیه ای را بر روی آن انجام داد.  از طریق مقایسه با انواع دیگر تکنیک های چاپ سه بعدی ، چاپ FDM نیز ارزان تر از سایر روش ها است. مواد استفاده شده ارزان تر از مواد مورد استفاده در چاپ SLS و SLA هستند.

 

انعطاف پذیری در انتخاب مواد

اغلب ، بسیاری از مشاغل با موادی که در طی مراحل تولید استفاده می کنند اداره می شوند. با این حال ، وقتی صحبت از چاپ FDM  می شود ، طیف گسترده ای از مواد موجود است و همه در دسترس و اقتصادی هستند. همچنین امکان انتخاب مواد در همان زمان وجود دارد که به ایجاد اشیاء پیچیده کمک می کند در حالی که امکان چاپ با استفاده از طیف گسترده ای از رنگ ها که قابلیت تطبیق پذیری و انعطاف پذیری را دارند نیز وجود دارد.

پردازش کمتر

زمان پول است و چاپ سه بعدی قطعات با روش FDM گزینه ای است که زمان تولید را بهینه می کند و باعث صرفه جویی در هزینه می شود. از آنجا که نیاز به پردازش کمتری وجود دارد ، به این معنی است که نیازی به فکر کردن در مورد چگونگی استفاده از مواد گران قیمت استفاده شده در روش های دیگر نیست ، بلکه به سادگی محصولی را ایجاد می کند که آماده استفاده است.
این روش تولید، برای مشاغل نوپایی که به دنبال استفاده از صنعت پرینتر سه بعدی در کسب و کار خود می باشند، بسیار انتخاب مناسبی است، به ویژه از نظر اقتصادی. این تکنیک کارآمد ، آسان و قابل فهم است.

قطعات تولیدی با روش FDM

قطعات تولیدی با روش FDM

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *