طراحی قطعه پلاستیکی : نمونه سازی

در ادامه مباحث مربوط به طراحی و ساخت قطعات و قالب های تزریق پلاستیک، به بحث نمونه سازی در طراحی قطعه پلاستیکی پرداخته شده است.

مرحله 7 – نمونه سازی

طرح نهایی قطعه ، که برای ساخت اصلاح شده است، به طور کلی در این مرحله جهت برای ارزیابی قابلیت‌های ساخت و عملکرد قطعه، نمونه‌سازی می‌شود.

نمونه سازی مورد نیاز است زیرا تمام فرآیندها (به عنوان مثال، شبیه سازی قالب گیری) و کار طراحی عملکرد (به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل سازه) انجام شده تا این مرحله بصورت تئوری بوده است و باید تأیید شود.

این امر به ویژه برای قطعات پلاستیکی قالب‌گیری شده مهم است زیرا تعدادی از مشکلات مربوط به ساخت وجود دارد که پیش‌بینی آنها از قبل دشوار است (ظاهر و استحکام خط جوش، تاب خوردگی، علائم سینک و غیره).

برای به دست آوردن نتایج واقعی، لازم است قطعات اولیه با استفاده از مواد تولید مورد نظر قالب‌گیری شوند. این به طور معمول شامل ساخت یک قالب کویتی (واحد) برای قطعات کوچکتر یا ابزارهای نرم (اغلب ساده شده) برای قطعات بزرگتر است.

فرآیند نمونه سازی می تواند زمان و هزینه زیادی را صرف کند. با این حال، بهتر است مشکلات تولید یا عملکرد نهایی را با یک کویتی واحد یا ابزار نرم تشخیص دهید، نه با یک ابزار تولید سخت چند کویتی.

برای به حداقل رساندن هزینه کار مجدد قالب باید از روش های ایمن فولاد پیروی کرد. در حالی که نمونه های اولیه نوع اطلاعات مورد نیاز برای تأیید عملکردهای مهندسی و ساخت را ارائه می دهند، نمونه های اولیه دیگر (نمونه های اولیه سریع و غیره) که به راحتی ساخته می شوند را می توان بسیار سریع (در عرض چند ساعت یا چند روز) تولید کرد.

 

مرحله 8 – ابزار و مرحله 9 – ساخت

هنگامی که ابزارها و قطعات نمونه اولیه ارزیابی و در صورت لزوم اصلاح شدند، ابزارهای پیش تولید یا تولید ساخته می شوند. به منظور صرفه جویی در زمان، معمول است که کار اساسی تر بر روی ابزارهای تولید را مدت ها قبل از این زمان آغاز شود. هنگامی که ابزار ساخته شد و اشکال زدایی شد، قطعه وارد مرحله اولیه ساخت می شود.

 

طراحی قطعه پلاستیکی : نمونه سازی قالبسازی قالب سازی قالب تزریق پلاستیک گیربکس دار کشویی دقیق پیچیده قطعات پلاستیکی

شرکت نوآوران علوم مهندسی پویا آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه های مربوط به طراحی و ساخت قطعه های پلاستیکی و قالب های تزریق پلاستیک می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *