طراحی قطعات پلاستیکی : اصلاح طراحی

در ادامه مبحث طراحی و ساخت قطعات و قالب های تزریق پلاستیک ، به مبحث اصلاح طراحی قطعه برای مرحله ساخت قطعات پلاستیکی پرداخته می شود.

 

مرحله 6 – اصلاح طراحی قطعه برای مرحله ساخت

 

هنگامی که مواد و طرح اولیه مشخص شد، طرح باید برای ساخت تغییر یابد. ورودی مهندسان ابزار و فرآیند بسیار ارزشمند است. هندسه قطعه ای که توسعه داده شده است باید قابلیت قالب گیری شدن را داشته باشد.

 

روش های انتخاب مواد بر اساس خواص آن ها می تواند برخی از سوگیری ها را از فرآیند انتخاب مواد حذف کند.

 

طراحان باید تاثیری را که مراحل مختلف فرآیند قالب گیری تزریقی می تواند بر طراحی قطعه داشته باشد در نظر بگیرند. هر مرحله از فرآیند قالب‌گیری تزریقی، یعنی پر کردن قالب، بسته‌بندی، نگهداری، خنک‌کردن و خروج از قالب، نیازمندی‌های خاص خود را دارد که قبلا توضیح داده شده است.

قسمت نشان داده شده در شکل زیر را در نظر بگیرید. این قطعه با دنده هایی برای تحمل بارهای حین عملیات قطعه طراحی شده است. در عمل، قطعه باید با شعاع هایی برای کمک به جریان (و کاهش مقدار تنش)، زوایای پخ برای کمک به بیرون ریختن قطعه، و بافت سطحی برای بهبود ظاهر بصری علائم فرورفتگی (سینک) (به دلیل انقباض مواد) روی دیوار اصلاح شود. از نقطه نظر طراحی تنها تعداد کمی از اصلاحات ممکن برای ساخت وجود دارد. تأثیر این اصلاحات بر عملکرد نهایی قطعه باید پس از انجام آنها ارزیابی شود، زیرا تغییرات طراحی، مانند افزودن زوایای پیش ران به دنده ها، می تواند تأثیر قابل توجهی بر حداکثر انحرافات و تنش های ناشی از آن داشته باشد. بکارگیری چک لیست های طراحی قطعات، مانند آنچه در شکل دوم در پایین صفحه نشان داده شده است، می تواند در طول مراحل برنامه ریزی یا به عنوان بررسی های نهایی برای اطمینان از در نظر گرفتن تمام جنبه های ساخت و مونتاژ مفید باشد.

 

 

طراحی قطعات پلاستیکی : اصلاح طراحی و ساخت قالب های تزریق پلاستیک قالب های گیربکس دار دقیق پیچیده

طراحی قطعه باید برای نگرانی های تولید اولیه و ثانویه (انقباض، زوایای پخ، هدایت کننده های جریان و غیره) اصلاح شود. تأثیر این تغییرات بر عملکرد مصرف نهایی قطعه باید ارزیابی شود

 

شرکت نوآوران علوم مهندسی پویا آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه طراحی قطعات پلاستیکی و طراحی و ساخت قالب های تزریق پلاستیک به صنعتگران گرامی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *