فرآیند طراحی و انتخاب مواد در قالبسازی تزریق پلاستیک

فرآیند طراحی و انتخاب مواد در قالبسازی تزریق پلاستیک

 

در ادامه بحث طراحی و ساخت قالب های تزریق پلاستیک به موضوع فرآیند طراحی و انتخاب مواد در قالبسازی تزریق پلاستیک پرداخته خواهد شد.

قالب گیری تزریقی یک فرآیند تولید با نرخ بالا است که می توان از آن برای تولید قطعات پلاستیکی با هندسه بسیار پیچیده استفاده کرد. این فرآیند را می توان با مواد ترموست و مواد ترموپلاستیک برای تولید محصولاتی که انواع نیازهای مصرف نهایی را برآورده می کنند استفاده کرد.

هنگام طراحی قطعات پلاستیکی، طراحان باید تعدادی از مسائل مربوط به زیبایی، عملکرد و ساخت را در نظر بگیرند. طراحی قطعه نهایی باید الزامات هر یک از این مناطق مجزا را برآورده کند، که در بسیاری از موارد با یکدیگر در تضاد هستند.

تعدادی از رویکردهای متفاوتی وجود دارد که می توان هنگام توسعه یک محصول جدید اتخاذ کرد. از لحاظ تاریخی، قطعات یا محصولات جدید با استفاده از روش مهندسی متوالی یا “روی دیوار” برای طراحی همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، توسعه یافته اند.

 

در ادامه بحث طراحی قالب های تزریق پلاستیک به موضوع فرآیند طراحی و انتخاب مواد در قالبسازی تزریق پلاستیک پرداخته خواهد شد.

 “مهندسی ترتیبی” یا رویکرد “بر روی دیوار” برای طراحی محصول

 

فرآیند طراحی روی دیوار با ایده محصول جدیدی که توسط گروه های بازاریابی ایجاد می شود که نیاز را مشخص کرده اند و الزامات استفاده نهایی را برای محصول مشخص کرده اند، آغاز می شود.

سپس این گروه اول پروژه را برای مرحله بعدی توسعه که معمولاً توسط تیم طراحی صنعتی انجام می شود، از روی دیوار عبور می دهند. طراحان صنعتی شکل، ظاهر و احساس کلی محصول را مشخص می‌کنند و بیشتر به ارگونومی و زیبایی طراحی در مقابل قابلیت ساخت توجه دارند.

هنگامی که آنها مدل های اولیه را توسعه دادند، طرح را به مهندسی محصول منتقل می کنند.

گروه مهندسی پروژه عموماً مسئول انتخاب مواد و فرآیندهایی است که در نهایت برای ساخت قطعه مورد استفاده قرار می گیرد و اطمینان حاصل می کند که محصول تمام الزامات مصرف نهایی را برآورده می کند.

برای مثال، طراح صنعتی ممکن است ظاهر بیرونی محفظه کامپیوتر را که در شکل بالا نشان داده شده است، مشخص کند، اما گروه مهندسی محصول باید ضخامت کلی دیواره و تعداد دنده هایی را که برای تحمل بار مرتبط با مانیتور نشسته در محفظه آن لازم است، تعیین کند.

اکثر مهندسان محصول هم بر تحلیل های نظری و هم بر آزمایش نمونه اولیه تکیه می کنند. هنگامی که گروه مهندسی محصول کار خود را به پایان رساند، طرح را به مهندسان قالبسازی که هم مسئول طراحی قالب و هم ساخت قالب هستند، منتقل می کند.

استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی فرآیند مانند مولد فلو کمک شایانی در طراحی و ساخت قالب های تزریق پلاستیک خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *