مراحل فرآیند قالب گیری با کمک گاز

بدون شک، مهمترین ویژگی مواد پلاستیکی، به عنوان یک خانواده عمومی، گستردگی آنهاست. در راستای ارتقای سطح دانش همکاران و عزیزان در زمینه تکنولوژی فرآیند تزریق پلاستیک ; مطالب زیر در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. آشنایی با علم پلیمر در راستای قالبسازی علمی ، سریع و ارزان در صنعت تزریق پلاستیک بسیار مهم می باشد. از این رو امیدواریم تا مطالب زیر بتواند به علاقه مندان این صنعت برای ساخت قطعات پلاستیکی کمک شایانی کند. در ادامه مراحل فرآیند قالب گیری با کمک گاز توضیح داده شده است.

 

مراحل فرآیند قالب گیری با کمک گاز

انواع مختلفی از فناوری‌های قالب‌گیری به کمک گاز موجود است و چهار مرحله اصلی فرآیند مشابه هستند، یعنی:

جریان مذاب،

انتقال مذاب/گاز،

جریان گاز (نفوذ گاز اولیه)،

و فشرده سازی گاز (نفوذ گاز ثانویه).

مانند فرآیند قالب گیری تزریقی معمولی، مراحل اساسی فرآیند به کمک گاز را می توان بر حسب پروفیل های فشار حفره در طول چرخه قالب گیری، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، نشان داد.

 

 

مراحل فرآیند قالب گیری با کمک گاز ساخت قالب تزریق پلاستیک قالبسازی گیربکس دار کشویی دقیق پیچیده تیراژ محدود تولید قطعات پلاستیکی

 پروفیل های فشار حفره معمولی برای فرآیند قالب گیری تزریقی معمولی (سمت چپ) و به کمک گاز (راست)

ویژگی های مواد پلاستیکی

مواد پلاستیکی، با ویژگی‌هایی مانند سبکی، مقاومت، و قابلیت تولید به مقیاس بزرگ، در زندگی مدرن نقش مهمی ایفا می‌کنند. در ادامه، به برخی از این نقش‌ها می‌پردازم:

  1. پزشکی:
  2. صنعت ساختمانی:
  3. صنعت خودروسازی:

به طور کلی، پلاستیک‌ها با توجه به ویژگی‌هایشان، از جمله مقاومت، سبکی، و قابلیت بازیافت، در زندگی روزمره و صنایع مختلف نقش مهمی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *