پتروشیمی مشکلی برای ارز آوری ندارد

 

به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری از صنایع در کشور ما صادرات را به شکل خوبی انجام می‌دهند اما به دلایل مختلف ارز آوری ندارند. ارز آوری که در این شرایط می‌تواند گره گشای کمی از مشکلات باشد. اما صنعت پتروشیمی تا چه حد توانسته در این راستا موفق عمل کند؟ احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در این زمینه به مهر می‌گوید: خوشبخاته ما مشکلی با واردات ارز به کشور نداشته‌ایم.

 

پتروشیمی مشکلی برای ارز آوری ندارد

پتروشیمی مشکلی برای ارز آوری ندارد

 

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران اضافه کرد: ما در ۷ ماهه سال گذشته ۳۸ میلیون و ۸۶۰ هزار تن تولید داشته‌ایم، البته باید در نظر داشت که تمامی تولیدات ما صادر نمی‌شود و بخشی از آن مربوط به داخل و خوراک بین مجتمعی است و از این مقدار ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن را صادر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته در سال ۱۴۰۱ این رقم تغییر کرد و به در ۷ ماهه ابتدای سال ۴۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تن تولید داشته و از این مقدار ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مربوط به صادرات بوده است. همچنین میزان ارز آوری در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده که تنها ۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون دلار به سامانه نیما تعلق گرفت و مابقی آن مورد استفاده قرار گرفت.

ابهری در پاسخ به این سوال که آیا ارز بلوکه شده در کشورهایی که محصول به آنها فروخته شده است وجود دارد، گفت: خوشبختانه ما هر چه صادر کرده‌ایم ارز را دریافت و به کشور وارد کرده‌ایم و هیچ مشکلی پیرامون صادرات و بلوکه شدن ارز در کشور مقصد وجود ندارد.

وی در خاتمه افزود: کشور مقصد صادراتی ما عمداً چین است و سایر کشورهای مختلف از همسایگان مانند ترکیه، افغانستان، عراق، امارات و حتی اروپا، افریقا و امریکای جنوبی صادرات داشته‌ایم که تقریباً تمامی محصولات را در بر می‌گیرند از پلیمر گرفته تا اوره در دسته محصولات صادراتی ما قرار می‌گیرند.

منبع خبربان

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *