تحلیل و شبیه سازی عملکرد میل لنگ خودرو

لازم به ذکر است، تمام قطعات صنعتی پیش از مرحله تولید از نظر هندسی، جنس ماده و عملکرد می بایست مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه، تحلیل یکی از قطعات صنعتی پرکاربرد (تحلیل میل لنگ خودرو) در تصویر نشان داده شده است که چگونگی شرایط کاری آن قطعه به صورت دقیق تعریف گردیده است و قطعه در شرایط عملیاتی مورد بررسی قرار گرفته است.

میل‌لنگ خودرو قطعه‌ای است که باعث تبدیل حرکت خطی پیستون‌های داخل سیلندر به حرکت دورانی می‌شود. جنس این قطعه  از فولاد می باشد که با روش فورج  ساخته می‌شود. شاتون به وسیله یاتاقان به‌راحتی حول محور میل‌لنگ می‌چرخد و ارتعاشات میل‌لنگ توسط قطعه‌ای به نام فلایویل که به انتهای میل‌لنگ متصل است، خنثی می‌شود، اما در انتهای دیگر یا همان سر دیگر میل‌لنگ، چرخ‌دنده‌ای وجود دارد که باعث چرخش میل بادامک می‌شود. در جلوی این چرخ‌دنده، قطعه‌ای به نام پولی کار گذاشته شده است که از آن برای به حرکت درآوردن دینام، پمپ هیدرولیک، کمپرسور کولر و واتر پمپ استفاده می‌شود.

میل لنگ خودرو از قطعات بسیار حساس می باشد که به شدت تحت پدیده خستگی می باشد، زیرا به صورت مداوم تحت بارهای سیکلی می باشد. به همین لحاظ آنالیز علمی آن پیش از مرحله ساخت و طراحی آن بر مبنای هندسه و جنس ماده بسیار مهم می باشد.

میل لنگ خودرو

میل لنگ خودرو

دپارتمان طراحی، تحلیل و شبیه سازی شرکت نوآوران علوم مهندسی پویا، ارائه دهنده خدمات آنالیز، شبیه سازی و بهینه سازی عملکرد قطعات صنعتی می باشد.