محیط های نرم افزار CATIA

 

نرم افزار CATIA که به صورت ویژه در زمینه های طراحی، مهندسی و ساخت به کمک کامپیوتر کاربرد دارد. این نرم افزار  شامل محیط های زیر می باشد که در دپارتمان آموزش، مورد تدریس قرار می گیرند.

محیط های نرم افزار کتیا

محیط های نرم افزار کتیا

 

از مجموعه های بالا می توان به محیط های پرکاربرد زیر اشاره کرد:

مجموعه MECHANICAL DESIGN

 

در این محیط کاربر می تواند  طرح را به صورت حجم ، نقشه دو بعدی، مونتاژ قطعات و … در بیاورد.
این مجموعه شامل بیش از 10 محیط کاربردی است که مهم ترین آنها عباراتند از: مدلسازی قطعه و مونتاژ آن، تهیه نقشة 2D از مدل 3D یا رسم نقشة 2D ، ورق کاری، طراحی سازه،تلرانس گذاری،طراحی جوش و طراحی قالب های پلاستیکی و… میباشد.

 

مجموعه Shape

این محیط از ابزارهای بسیار ساده برای ایجاد ، تأیید و اصلاح هر نوع سطحی ، از سطوح آزاد شکل گرفته تا اشکال مکانیکی استفاده می کند. همچنین استفاده از مجموعه نقاط، برای ساختن سطوح و طراحی قالب و قطعات پیچیده از جمله قابلیت های این محیط می باشد.

 

مجموعه Analysis and Simulation

 

این محیط،  توانایی شبیه سازی را در محیط طراحی فراهم می کند.  در این محیط مهندسان می توانند تا تجزیه و تحلیل را مستقیماً بر روی مدل های CATIA خود انجام دهند. از آنجا که انتقال هندسه وجود ندارد ، از یکپارچگی داده ها اجتناب می‌شود و تکرارهای طراحی / آنالیز می توانند به سرعت از قطعات ساده به مجامع پیچیده انجام شوند.

 

مجموعه Machining

 

این محیط، بر تمام مجموعه های اثبات شده صنعت موجود در برنامه های تولید NC فراتر می رود. همچنین آن، راه حل هایی را ارائه می دهد که صنایع تولیدی را قادر به برنامه ریزی ، جزئیات ، شبیه سازی و بهینه سازی فعالیت های ماشینکاری خود برای ساخت محصولات بهتر می کند. قابلیت ساخت مسیر ابزار و همچنین انتخاب استراتژی بهینه و شبیه سازی فرآیند ماشینکاری پیش از تولید قطعه، از جمله قابلیت های مهم می باشد که در صنعت قطعه سازی بسیار ضروری است.

 

مجموعه Digital Mockup

 

این مجموعه از سه بخش پرکابرد زیر تشکیل شده است.

DMU Space Analysis که به امکان بررسی ابعادی و فواصل و تداخل های یک مجموعه می پردازد و بطور شگفت انگیزی گزارش مفصلی ارائه مینماید.

DMU Kinematics  که امکان ایجاد و طراحی مکانیزم های حرکتی به صورت سینماتیک را ایجاد میکند.

و اما سومین محیط پرکاربرد DMU 2D viewer است که امکان اسکن نقشه دوبعدی و حتی عکس  و استخراج ابعاد آن جهت مهندسی معکوس و حتی طراحی است .

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *